If Time Is All I Have - James Blunt

佐伊就是佐伊:

前阵子陪朋友去音像店,看他挑得兴致勃勃的,也随手拿了张封面看上去还不错的光盘去结账,完全没有看是谁的专辑以及歌曲。这几天有空听了下,才发现是James Blunt的《Some Kind of Trouble》(美丽的忧虑)。

非常好听的一张专辑,里面的歌听完觉得都挺喜欢的~这是其中的一首。

《If Time Is All I Have》——James Blunt

When you wake up

当你醒来

Turn your radio on

打开收音机

You'll hear this simple song

你将听到这首简单的歌

That I made up

由我而写

I made up for you

由我为你而写

When you're driving

当你开车的时候

Turn your radio up

调高收音机音量

Cause I can't sing loud enough

我却无法唱得足够响亮

Hard these days

在不堪回首的日子里

To get my message through

让你倾听我的心声

If time is all I have

如果时间是我拥有的一切

I'd waste it all on you

我将把它全部倾注在你身上

Each day I'll turn it back

每一天我将让时间倒流

It's what the broken-hearted do

这是一个心碎者的决定

I'm tired of talking to an empty space

我厌倦了自言自语

Of silences keeping me awake.

这儿的寂静使我清醒

When you marry and you look around

当你结婚的时候你环顾四周

I'll be somewhere in that crowd

我将出现人群中的某个角落

Torn up, that it isn't me

心如刀割 主角不是我

When you're older and memories fade

当你老去的时候记忆模糊

I know I will still feel the same

我知道我仍然会有同样的感受

For as long as I live.

直到我离开这个世界

But if time is all I have

但是如果时间是我拥有的一切

I'd waste it all on you

我将把它全部倾注在你身上

Each day I'll turn it back

每一天我将让时间倒流

It's what the broken-hearted do

这是一个心碎者的决定

I'm tired of talking to an empty space

我厌倦了自言自语

Of silences keeping me awake

这儿的寂静使我清醒

Won't you say my name, one time

你能呼唤我的名字么 就一次

Please just say my name

只想请你呼唤我的名字

If time is all I have

如果时间是我拥有的一切

I'd waste it all on you

我将把它全部倾注在你身上

Each day I'll turn it back

每一天我将让时间倒流

It's what the broken-hearted do

这是一个心碎者的决定

I'm tired of talking to an empty space

我厌倦了自言自语

Of silences keeping me awake

这儿的寂静使我清醒

If time is all I have

如果时间是我拥有的一切

I'd waste it all on you

我将把它全部倾注在你身上

Each day I'll turn it back

每一天我将让时间倒流

It's what the broken-hearted do

这是一个心碎者的决定

I'm tired of talking to an empty space

我厌倦了自言自语

Of silences keeping me awake

这儿的寂静使我清醒

Won't you say my name

你会呼唤我的名字吗

When the song is over

当这首歌结束的时候


评论
热度(6)
© Here We Go 4ever | Powered by LOFTER